Allt är inte rosenrött och skimrande

För en tid sen bytte jag medicin. Gick från tre tabletter till en. Gick jättebra i 1,5 vecka, sen kom problemen.
Jag kunde inte sova. Jag låg och vred mig i timmar. Var inte trött heller. Men efter att inte ha kunnat sova i 1,5 vecka så ringde jag mottagningen och kort därefter bestämdes att jag skulle gå tillbaka till de mediciner jag hade innan. 
 
De funkar ändå ganska bra. Men min mage mår inte bra av dom. Dessutom fick jag nyligen diagnosen PMDS av en gynekolog. Har eskalerat sen andra barnet föddes och för några månader senare var det nattsvart i två veckor. Jag ville inte göra någonting. Ingenting kändes bra eller roligt. Skrattade för att jag skulle göra det, inte för att jag ville. 
 
Eventuellt finns det en depression i bakgrunden men det blir tusen gånger värre från ägglossning fram till mens. Så jag fick en medicin, Premalex, som ska hjälpa. Har tagit det en cykel och det var som natt och dag jämfört med cykeln innan. Ganska jobbigt ändå att behöva ta antidepressiva 1-2 veckor i månaden men det funkar så får vara glad för det.
 
Annars rullar livet på, med sina gupp och svängar. Ska börja nytt jobb snart så får se hur det känns. Kommer att byta mediciner ganska snart igen och hoppas på mindre biverkningar än sist i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0