Nytt år, nya utmaningar!

2013 var ett ganska så pissigt år faktiskt. Fast bra på vissa sätt. Riktigt uselt på andra sätt.
2014 kommer bli bättre. Jag känner det på mig. Det är många roliga saker som kommer hända under året.
 
Jag hoppas att ni hade det bra under jul och nyår. Jag har då haft det, fast här, där jag är anonym så erkänner jag att det är skönt att komma hem efter att ha varit borta. Och sen har jag saknat jobbet lite faktiskt med. Jag tror att jag får jobba mer på det där med att vara ledig, verkar inte vara så bra på det.
 
Som ni märker så har jag lite idétorka. Är det något du vill att jag ska prata om? Har du någon fråga? Släng iväg en kommentar så svarar jag vid första bästa tillfälle

Kommentarer
Postat av: MammaLola

Jag är också dålig på att vara ledig, åtminstone det här att bara slappa och glo framför tv, och dator en hel dag. Måste hända något ju :)

Svar: Eller hur! Och så dålig vinter som det varit så har man ju inte kunnat åka pulka eller så heller. Jag som sett fram emot det nu, har en ursäkt liksom...Och just det, grattis till graviditeten! Vet inte om jag har gratulerat dig, läste det för en tid sen i din blogg. Hoppas du inte mår alltför dåligt...det är något jag INTE saknar med att vara gravid...usch!
hivbloggen.blogg.se

2014-01-11 @ 22:57:00
URL: http://livsviktigt.vimedbarn.se
Postat av: Elin

Hejsan! Jag är en 19 årig tjej som läser Vård och omsorg och håller på med ett stort skolarbete som kretsar kring HIV. Jag har tänkt att specifiera mig på att ta reda på just hur det är för för dom som lever med hiv. Detta för att jag finner det intressant och för att jag vill få folk att sluta slänga ur sig fördomar innan dom vet någonting. Även för att få folk att ha förståelse för att det kan hända precis vem som helst. Jag vill alltså få information om frågeställningar om hur det är att få beskedet, att leva med sjukdomen, hur dina anhöriga har tagit det och även du själv givetvis. Hur det fungerar med mediciner osv. Jag har kikat runt lite överallt och hittat dig på bla flashback forum, tyckte det du skrev verkade väldigt intressant och läsvärt så jag klickade även nu in på din blogg! Jag har all förståelse för att du kanske inte alls är intresserad på att svara på detta men om du skulle vara intresserad så skulle jag vara väldigt tacksam! Jag tycker mig läsa en hel del och vara hyfsat påläst men jag vet som sagt inte riktigt vad som stämmer och inte. Som sagt, vill du inte svara förstår jag! Annars så ska jag hålla utkik här på din blogg och om du kan och vill så får du gärna maila mig! Kram:) <3

Svar: Hej! Jag har mailat dig, blev så långt :)
hivbloggen.blogg.se

2014-01-12 @ 18:06:12
Postat av: MammaLola

Tack så mycket! Nej jag har mått bra sedan vecka 15 ungefär. Dock känner jag foglossningen smyga sig på nu så den smärtfria perioden blev inte jätte lång tyvärr. Men hellre det än att vara helt däckad av trötthet och illamående, sitter ju mest still som student ändå :)

2014-01-15 @ 21:46:33
URL: http://livsviktigt.vimedbarn.se
Postat av: linnea hansson

Hej!
Har fått riktig hivnoja, har inbildat mig att jag har det och kan inte sluta tänka på det. Har bestämt mig för att ta steget att gå och testa mig men jag gråter varje dag för jag är så himla nervös att jag ska ha det.

Hade haft sex med en kille i turkiet oskyddat ca 10 gånger, hur stor chans tror du det är att han skulle ha hiv och att jag därmed har blivit smittat? Har efter det tillfället haft ett förhållande med en i sverige i ca 3 månader och vi hade i princip sex varje dag oskyddat.
Han testade sig för hiv efter det och han hade inte det, är risken stor att jag trotts detta kan ha hiv efter det tillfället i turkiet?

Svar: Hej!Risken är låg skulle jag säga, men det går inte att vara säker. Jag menar, jag blev själv smittad av en kille här i Sverige och han har levt här hela sitt liv. Sen kan du ju ha fått andra könssjukdomar då ni kört oskyddat, jag skulle vara mer orolig för det.
Så gå och testa dig, för alla könssjukdomar. Så behöver du inte fundera mer utan får svart på vitt :) Sen skulle jag inte köra oskyddat förrän jag verkligen vet att partnern inte har något, att han säger att han inte har något betyder inte att det är sant. Det fick jag lära mig den hårda vägen...

Lycka till!
hivbloggen.blogg.se

2014-02-03 @ 19:51:31
Postat av: anonym

har vart inne på den här bloggen förut då du till och med svarade på en av mina kommenterar, kollade lite idag för att se om du kanske skrivit något nytt:) och ville ba passa på att säga tack för att du svarade och att du verkar va en fantastisk människa !!! all lycka till dig och din familj

2014-02-12 @ 05:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0