Tusen tankar

Jag har en massa saker som snurrar i huvudet som jag gärna skulle vilja dela med er.
Det är dock nackdelen med att skriva anonymt. För om jag berättar de sakerna så kan igenkänningsfaktorn höjas ganska mycket.
 
Hur som. Jobbet och dottern tar upp det mesta av min tid. För det mesta vill jag bara gå och sova efter att hon har somnat. Men jag hamnar i soffan och rätt var det är så är klockan alldeles för mycket i förhållande till när jag ska gå upp.
 
Sist jag var hos läkaren så pratade vi om barn 2 och så. Och nu blev det ju lite hoppsan med dottern, men med nästa så är det helt ok att vi skippar skydd. Mina värden är så bra och det är så rekommendationerna ser ut nu. Jätteskönt att de har släppt på det. Även om det känns främmande att inte ha kondom på vid sex. Nåja, det är lite tid kvar tills dess så vi har nog hunnit vänja oss vid det när det väl blir barn. 
 
Nu ska jag göra samma roliga syssla som görs varje månad - betala räkningar. The fabulous life of an adult...

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Jag fick nyligen, ca 3-4 månader sen, reda på att jag har HIV och vill bara säga att det är otroligt tacksam över din blogg. Det är så skönt att se att det finns andra i samma sits och som lever normalt och dessutom fått barn efter diagnosen, vilket är svårt att tänka sig när ensamheten i det hela tar över. Men jag vet att det kommer kännas mindre ensamt ju längre tiden går och ju mindre jag tänker på det. Förstår att det känns främmande att inte ha kondom, men samtidigt skönt att de släppt på det där nu som sagt, för att chansen att smitta är så liten. Men skulle ändå kännas osäkert att inte ha kondom… Men å andra sidan känns sex över huvudtaget rätt främmande för mig just nu :) Tack för att du delar med dig!

2014-03-05 @ 19:39:08
Postat av: Linnea

Kan jag få hiv om jag var på vårdcentralen och låg på sängen där det var små droppar med blod OM de var hiv blod och jag hade min fot med ett öppet sår rakt på blodet jag var på vårdcentralen för jag har skurit upp min fot. Tacksam för svar

Svar: Hej,
Nej, det kan du inte. Viruset dör utanför kroppen så om det skulle ha funnits något från början så är det dött.
hivbloggen.blogg.se

2014-03-16 @ 10:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0