Min advokat på nyheterna

Såg nyss på nyheterna att hon som tog över som advokat för mig när mitt fall var uppe i hovrätten försvarar den ökände tunnelbanerånaren. Han som rånat personer vid tunnelbanan och lämnade en man på tunnelbanespåret.

Det kan inte vara lätt att vara försvarsadvokat. Clea gjorde ett bra jobb när hon var mitt målsägarbiträde och är säkert bra som försvarsadvokat också. Även om jag hoppas att rånaren får extra hårt straff för att han bara lät mannen ligga kvar på tunnelbanespåret. Han hade inte behövt dra upp honom själv men han hade kunnat säga till spärrvakten.


Kommentarer
Postat av: La Candida

Åh jag hade aldrig velat bli advokat! fattar inte folk som dras så till det, jag hade aldrig klarat av att försvara folk jag tyckt gjort något så hemskt som den tunnelbanekillen gjorde :(

Svar: Nej, inte jag heller :( Sen måste man ju inte bli försvarsadvokat, är få som blir det. Så länge man hade sluppit det så hade det funkat :)När jag var på deras kontor förut så träffade jag på Jens Lapidus, det var spännande :) Fattar inte hur han gör det, försvarsadvokat, pappa och författare...
hivbloggen.blogg.se

2012-09-19 @ 23:30:54
URL: http://vimorina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0