Svartnar för ögonen

Kollar igenom tidigare avsnitt av Efter Tio, då de har kört hela veckan med inslag som är HIV-relaterade.

Ser mitt ex läkare. Han som smittade mig alltså. Som jag mötte i rättssalen. Det syntes klart och tydligt på mitt ex prover att han inte tog sina mediciner som han skulle, och det var också därför han smittade mig. Men den här läkaren gjorde INGET. Hans virusnivåer var helt galet höga. Riskerade även att viruset skulle bli resistent mot dessa mediciner (som tur var så blev det inte resistent).

Gaaaah!

Kommentarer
Postat av: Mataxas

På vilket sätt gjorde ditt ex läkare "inget"? Struntade hen i att meddela ditt ex provsvaren? Var hen inte hörsam för de ev biverkningar ditt ex upplevde? Föreslog hen inga medicinändringar för att öka motivation hos ditt ex att medicinera korrekt? Vad skulle läkaren ha kunnat gjort annars - nekat ditt ex vidare förskrivning då han ändå inte tar medicinen korrekt? Tvångsmedicinerat ditt ex?

Ditt ex förnekade väl att han hade sexuell kontakt med någon - om inte läkaren hade skäl att misstänka att ditt ex utsatte någon för smitta utan att först säga att han var HIV-positiv så kunde hen väl knappast anmäla honom enligt smittskyddslagen?

Svar: Svarade i ett inlägg då jag tyckte att det kunde vara intressant för andra att veta hur jag tänker också.
hivbloggen.blogg.se

2012-10-18 @ 09:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0