Svar på kommentar

På vilket sätt gjorde ditt ex läkare "inget"? Struntade hen i att meddela ditt ex provsvaren? Var hen inte hörsam för de ev biverkningar ditt ex upplevde? Föreslog hen inga medicinändringar för att öka motivation hos ditt ex att medicinera korrekt? Vad skulle läkaren ha kunnat gjort annars - nekat ditt ex vidare förskrivning då han ändå inte tar medicinen korrekt? Tvångsmedicinerat ditt ex? 

Ditt ex förnekade väl att han hade sexuell kontakt med någon - om inte läkaren hade skäl att misstänka att ditt ex utsatte någon för smitta utan att först säga att han var HIV-positiv så kunde hen väl knappast anmäla honom enligt smittskyddslagen?
 
 
Antagligen frågade läkaren om mitt ex sexuella förhållanden och mitt ex nekade. Däremot så borde läkaren ha gjort något åt situationen eftersom det syns klart och tydligt att medicineringen inte fungerade. Om mitt ex hade hävdat att den inte fungerade, trots att han tog medicinen och att kruvorna därför såg ut som en bergochdal-bana så skulle läkaren ha bytt medicinen och följt upp. Men då själva problemet var att han inte tog medicinen så skulle läkaren ha sett till att han tog dem. Ofta när personer inte tar sin medicin så är det inte särskilt svårt för dem att få dem att göra det. Förklara varför de ska ta medicinen och så. Det är inte särskilt hälsosamt för kroppen att ha höga virusmängder en längre tid. 

Sen att läkaren verkade likgiltig inför det faktum att jag smittats när jag träffade honom vid rättegången har ju inte direkt bidragit till några varmare känslor för denna läkare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0