Svar på funderingar

Hej! Jag har också HIV och är i ungefär samma ålder som dig. 

Har funderat på det där med ordet "bromsmediciner". Använder du det när du pratar med läkare eller apotekarie? Eller som nu på seminariet? 

Det låter lite konstigt tycker jag, bromsmedicin låter som om man bara saktar ner sjukdomsförloppet vilket inte stämmer, min läkare förklara det som om att man i princip söver viruset. 

Vore kul o höra dina taknar. Just det ordet ger ju en ganska dyster bild, som att AIDS kommer nån gång, förr eller senare.... 

Kram, B
 
 
Hej!
Inte ofta jag får kommentarer av en annan HIV+ så det är lite speciellt varje gång. Tycker det är jättekul i alla fall!
 
Jag säger bara mediciner, mina mediciner. Gillar inte heller ordet bromsmediciner. Men kan inte komma på något bättre. För mig räcker det med att "bara" säga mediciner. Min läkare brukar inte säga bromsmediciner när hon pratar med mig utan bara mediciner. Alla som är inne i "vår" värld vet att säger man mediciner i det läget så syftar man ju på bromsmediciner. Vilket knasigt svar det blev, har nog aldrig använd orden mediciner och bromsmediciner så många gånger i ett inlägg förut :)
 
Av ren nyfikenhet, har du någon gång varit på konferensen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0