Efter tio med Malou

Som oftast på vardagarna så kollar jag på tv4-nyheterna och äter frukost. Såg att de hade ett inslag om vad Efter Tio skulle handla om idag. När jag fick höra ämnet var jag ju tvungen att titta (dottern sov i min famn i alla fall så jag satt kvar bara).

Det handlade om en familj där pappan har HIV och gift sig och fått barn med en kvinna som inte har HIV. Detta var innan de effektiva bromsmedicinerna kom som de träffades.

Anyway - gå in och kika på tv4 och se det programmet. Så bra! Fast läkaren som var med efter dem verkade lite nervös ;)

Förresten så startade jag en tråd på Familjeliv. De har en ny kategori där "Fråga mig vad du vill" och jag ledsnade lite på alla oseriösa frågeställningar så jag startade tråden "Jag har HIV - något du undrar?" och har fått en hel del frågor! Tjohooo!

Kunskap är makt. Och jag fortsätter döda fördomar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0