Så arg, så ledsen

Gick in på familjeliv och som ofta när jag använder appen går jag in på 'hetaste debatterna' och vad möts jag av? Jo, en kvinna vars man har haft en affär på sidan om. Med en man. Som visar sig ha smittat kvinnans make med HIV och kvinnan blev smittad av sin make.

Fy fan säger jag bara! Känslorna bubblar upp och jag minns ilskan från när jag fick mitt besked. Och jag trodde att jag skulle dö. Att jag bara hade några år kvar att leva. Jag trodde att jag skulle ha varit död nu. Att jag aldrig skulle få uppleva att få barn.

Om hon som skapade tråden vill prata så finns jag här. Och vi är inte ensamma. Ensam är stark men tillsammans är vi starkare.

Blev lite upprörd över okunskapen i tråden. Men det är inte alltid lätt. Det händer så mycket nytt när de gäller HIV. Och det tjänar inget till att jag blir upprörd. Bättre att lägga den energin på att informera...


Kommentarer
Postat av: Orolig

Hej!

Läste också den tråden...Så hemskt!!

Det var så jag hittade till din blogg...



Vill passa på att ställa en fråga till dig.. Hur stor risk är det att smittas om någon som lagar och hanterar mat skulle ha HIV?

Jag menar om den personen har sår på händerna..

2012-07-22 @ 18:37:29
Postat av: Viola

Hemskt :( På tal om det här, vad tycker du om att det uppmanas att män ska omskära sig för att minska risken att smittas?



(själv tycker jag det är överdrivet medel i väst när vi har så sanitära möjligheter och hyfsad kunskap i jämförelse med i fattigare länder som trots allt finns här, men jag kan ju ha missat nåt)

2012-08-01 @ 23:53:40
URL: http://vimorina.blogg.se/
Postat av: La Candida

svar: ja så tänker jag med, att det är ju inte att gå till grunden med själva problemet liksom.



Under kommentaren finns det två rutor - en där man markerar inlägget som läst och en man kan svara igenom. Eller syns det inte så för dig ? :)

2012-08-02 @ 22:50:26
URL: http://vimorina.blogg.se/
Postat av: La Candida

Ja man blir ju lite lätt åldersnojjig ;)



Nej det ändrade sig av sig självt för flera veckor sedan. Trodde alla hade det så. Skumt :/

Svar: NU har jag fått så jag med, det tog lite tid...
hivbloggen.blogg.se

2012-08-02 @ 23:40:58
URL: http://vimorina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0