Kan balansera på magen

Testade häromdagen att ställa en skål på magen då jag satt i soffan, och det gick! Både jag och J skrattade åt det. Har inte lika stor mage som Phoebe i Vänner hade, men hon väntade ju trillingar, så det går väl inte att jämföra ens :)

Mycket praktiskt ändå, ska använda mig snart av det då jag tänkte lyxa till det lite med glass i väntan på JVM-finalen. Och eftersom jag somnade på soffan (idag igen) då jag kommit hem efter dagens äventyr så ska det inte vara några större problem att hålla sig vaken.

Lillhjärtat slog 149 slag i minuten när vi var hos barnmorskan idag. Fast h*n hade gömt sig som vanligt så det tog ett tag innan barnmorskan hittade rätt :) busfrö. Jag har gått upp två kg sen sist. Och järnvärdet var i princip samma som de senaste två gångerna, så klarar mig utan järntabletter ett tag till :)


Kommentarer
Postat av: Vickan

Hej, har hittat din blogg för ett bra tag sen och följer den hela tiden, så häftigt att du ska bli mamma och att ni ska bilda familj!! Superbra att få ta del av ditt liv på detta sätt, jag har alltid fascinerats och läst mycket om HIV och Aids men aldrig liksom kommit så "nära" någon, har iofs i mitt ena yrke träffat på en del posit(h)iva men inte alltid vart läge att diskutera det med dom då miljön inte varit den bästa för den typen av samtal. För en massa herrans år sedan gjorde jag ett skolarbete om detta ämne men tyvärr tappade lusten att plugga så arbetet var bra till en början men rann ut i sanden kan man säga vilket jag ångrar men nu är det liksom för sent att göra det klart. Däremot läser jag så mycket jag kan om detta och försöker hålla mig ajour om lite mediciner och andra forskningsframsteg. När jag pratar om HIV med vänner och bekanta brukar jag bli som ett språkrör för att alla alltid är så rädda och jag säger att jag inte är rädd. Sen brukar jag även säga att jag hellre får HIV än Cancer, för HIV kan man ju leva med men Cancern den är så jävla lömsk, sen vill jag ju såklart egentligen inte ha HIV heller men ja jag tror du förstår hur jag menar... Så många i ens omgivning som haft/har cancer så tycker den sjukdomen är läskig och mera nyckfull. Well ville bara säga att du är fantastisk och din blogg oxå, så keep up the good writing please!



Kram och Gott nytt 2012.

2012-01-06 @ 17:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0