Gårdagens middag var:

BLODPUDDING!

Och jag har fått in två rätta svar :)
Ja, blev Bravo Tropisk juice till. Har svårt att dricka ren apelsinjuice. Men man måste ju få i sig C-vitamin för att kroppen ska kunna ta upp järnet ordentligt.



Idag var jag fruktansvärt trött när jag kom hem från jobbet. Och imorgon ska jag jobba med. Men på torsdag blir det lite lugnare tror jag. Och sen kör vi på fredag igen.
Foglossningen håller på som vanligt, men det är aningens värre i ljumskarna. Men what to do? Det är inte farligt, bara obehagligt. Använder ett sånt där bälte när jag går, för att försöka hålla bäckenet hyfsat stabilt.

Sen såg jag nyss att mina gravidjeans börjar bli slitna. Buhu! Mamma får fixa så de inte går sönder, hon är en pärla på att laga byxor (även om mina inte är sönder, men nästan nästan). Sen får jag använda mina andra gravidbyxor med. Inte så konstigt att de är slitna, har haft dessa och de andra paren som enda byxor i några månader nu. Och jag tänker inte köpa nya byxor förrän bebisen har tittat ut.
Då kanske jag kan ha lite av mina gamla byxor. Har några som är aningen stora annars, de borde funka.
Får bara hoppas att snittet läker snabbt och fint då det inte gör ont. I så fall får jag köpa mig ett par byxor eller två som funkar tills det har läkt.

Tur att vi har bra hud i min släkt. Ja, i alla fall när det gäller läkning och töjning. Än så länge - inga bristningar på magen. Har bara kvar de gamla på låren, men de är så bleka numera. Och då jag opererade bort ett födelsemärke så läkte det väldigt bra och snabbt. Så vi hoppas att det blir så även denna gång :)
Om nu inte den lilla krabaten vill komma innan snittdatumet, då blir det kanske inget snitt.

4 veckor (ungefär) kvar tills vi får se den lilla krabaten. Åh, jag längtar så!

Kommentarer
Postat av: Annica

Så himla skönt att läsa om en helt normal svensk tjej som är i min situation, nästan. Du har ju kommit steget längre än oss, vi är fortfande i start groparna att försöka få barn. Inte så lätt för det finns ingen att fråga häromkring, sjukvården, förutom på infektion, anser att man är mer eller mindre korkad som ens försöker bli gravid när man är HIV positiv. Blev så himla glad när jag hittade din blogg. Kram

2012-02-01 @ 10:20:37
Postat av: Carola

Snart har ni bebis i famnen, så mysigt! Den känslan avundas jag er. Men aldrig i livet att jag tänker bli gravid igen, det är då ett som är säkert!

2012-02-01 @ 22:14:53
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0