Det som komma skall

Det börjar bli ordning här hemma efter flytten.
Vi har fortfarande en del kartonger kvar, och saknar gardinstänger i sovrummet och gardiner då med såklart. Så man får tänka på att släcka lampan innan man klär av sig på kvällen, om man inte vill bjuda grannarna på en liten show.

Men det kommer att fixas snart. Nog redan lite på fredag och lördag.
Sen ska det fixas inne i klädkammaren. Med lite tur så kan det också bli på fredag och lördag. Stackars J som får slita. Men jag kan inte det där. Jag har försökt sätta upp saker rakt. Men de lutar alltid. Även om jag använder ett vattenpass eller till och med ett laserpass. Så jag får inte ens försöka för J. Och det är okej, för det såg hemskt ut sist jag försökte.

Sen ska vi snart gå en profylaxkurs. Även om jag antagligen kommer att förlösas med kejsarsnitt så vill jag ändå gå den kursen. Skulle busfröt inne i magen bestämma sig för att komma lite före det planerade snittet så vill jag kunna välja om det blir snitt eller inte då. Dessutom vet jag att profylaxkurs kan hjälpa en även om man snittas, för att hantera smärtan efteråt.

Vi har beställt vagn, vilket känns väldigt skönt. Och konstigt. Det är inte långt kvar nu. Det ser ni på min baby-ticker här till höger. 10 veckor kvar ungefär. Fast, det kommer inte vara 10 veckor kvar. Eftersom att jag kommer att snittas ungefär 2 veckor före beräknat datum. Men exakt datum skriver jag inte ut, det är en hemlis.

Diskmaskin har kommit in i lägenheten med. Nu är det "bara" tvättmaskin och torktumlare som ska in i badrummet. Sen är de stora sakerna på plats.

Foglossning har jag med allra största sannolikhet råkat ut för. Mamma berättade att när hon väntade mig var hon sjukskriven ungefär halva graviditeten på grund av foglossning. Jag är glad att hon inte berättade det tidigare för mig. Men det är värst när jag har gjort mycket en dag, det får jag sota för i två dagar.
Om jag promenerar så gör det ont ett litet tag, sen när man är uppvärmd så gör det inte ont. Men sen när man gått lite mer så gör det ont igen. Bah! Dumma foglossning.
Men det är bara två månader kvar, jag står ut.

Kommentarer
Postat av: Viola

Oh vad roligt! Hoppas de sista veckorna går snabbt och att du kan njuta av dem trots foglossningen!

2012-01-06 @ 00:07:14
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0