Däppt i däsan

Ja, täppt i näsan alltså.
Men det är värst mot kvällen. Ja, jag snörvlar lite på dagarna med men nästäppan håller sig borta. När det varit som värst har jag tagit Renässans som ju bara är saltlösning. Men den räcker inte om jag ska få sova hela natten. Så jag unnar mig en dos vanlig nässpray (utan konserveringsmedel i alla fall, om det nu gör någon skillnad).
Man ska inte ta nässpray om det är så kallad graviditetstäppa som man drabbats av, men är man förkyld kan man ta. Dock försöker jag att hålla mig till en dos om dagen. Det känns bättre då.

Det har varit full rulle i magen och jag märker att kort efter jag har druckit något kallt (eller ätit glass) så blir det lite mer liv i magen. H*n kanske reagerar på det kalla?

Just det, det verkar som om att det blir IKEA till helgen. Har fått med J på några saker som vi ska ha. Dock blev jag fundersam då IKEAs täcken och kuddar för barn rekommenderas först från när de är 12 månader...Märkligt. Tur att Google finns. Så det blir sovpåse istället för täcke i alla fall. Men kudde rekommenderas för att förebygga platt huvud eller vad de nu kallade det. Så vi avvaktar med kudde, och ser vad barnmorskan säger. Eller är det någon av er här som kanske vet? Som förstagångsförälder är man ju supernojig (även om jag inte är lika nojig som många andra) och vill inte göra något fel...

Kommentarer
Postat av: Emelie - Högst upp i Sverige

Vi samsover och stora har bebiskudde+täcke från Ikea och började använda det först vid 18 mån ungefär. Lilla sover på en fårfäll och sparkar av sig täcket direkt hon får det på sig så vi har alltid använt pyjamas förutom på sommaren.

Kudden kan användas och då ska även axlarna ligga på kudden.



Båda mina har sovit på mig i början och de flesta bebisar vill vara nära som nyfödd, inte så konstigt då hen har legat i en varm och gosig mage så länge :)



Jag hade också nästäppa vid båda graviditeterna, svinjobbigt och jag använde Otrivin för barn dä det är mildare för slemhinnorna. Jag blev inte beroende av det och två dagar efter första förlossningen behövdes den inte mer och efter andra tog det ca 6 dagar.

2012-01-18 @ 00:56:24
URL: http://danem.vimedbarn.se
Postat av: Carola Paro

Vi köpte täcke och kudde på Babyproffsen, båda var sådana som transporterade bort eventuell svett eller annan fukt, fungerade jättebra. Var inte speciellt dyra heller, har jag för mig.

Ikeas täcke och kudde blir tyvärr väldigt statiska, jag kan inte ens ta i dem utan att få stötar.

2012-01-18 @ 09:58:41
URL: http://barbamamas.blogg.se/
Postat av: C

Kör på med ikeas täcke och kudde från födseln. Det är absolut inga problem - jag förstår inte ens varför de har den gränsen för att INGEN följer den. Dotra som är 2 hade det och nu ska bebs som är beräknad ungefär samtidigt som din också ha det från födseln..

2012-01-18 @ 17:39:30
Postat av: Viola

svar: Ja så har det varit för mig också de senaste åren, jag köpte allt nytt, och har inget kvar från tiden med "ursprungstuttarna" haha. Men de tär ju roligt att köpa nytt också :P

2012-01-18 @ 21:21:46
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0