Nu betalas det för gårdagen

Jag visste att det skulle bli så här. Vaknade imorse vid 5-snåret och ja, som många andra gravida så var jag väldigt kissnödig. Men jag måste resa mig upp på ett speciellt sätt ur sängen. Annars gör det ont. Och att bara sätta sig upp går inte då mina magmuskler inte alls hjälper till.

När jag väl kommit upp gör det så satans ont i fogarna så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det bränner riktigt ordentligt på insidan av låren. Ni som haft foglossning vet nog vad jag menar. Fy faa-aan!
Så idag jobbar jag hemifrån. Jag ska bara börja jobba också. Sen ska jag försöka ta mig ut en liten, liten vända. Det är ju inte farligt med foglossning, bara väldigt obehagligt. J kommer hem sent ikväll så jag och lilla fröken katt får ha lite fredagsmys för oss själva innan J kommer hem.

Och jag vill ha choklad! Och det har vi inte hemma. Men får se om jag går till affären eller åker kommunalt. Det är inte långt. Bara en station om jag skulle åka kommunalt. Men det kanske är värt det ändå? Så är fogarna bättre till imorgon?

Då kommer jag antagligen att överanstränga mig igen, och så blir det ont på söndag igen. Men så är det. Jag kan inte sitta still varenda dag, då skulle jag bli galen.
Dock blir jag galen över att jag får ont i en hel dag efter att ha promenerat typ 2 kilometer dagen innan. 2 mil, då hade jag förstått det. Men 2 kilometer. Det är inte rättvist...

Kommentarer
Postat av: Carola Paro

Stackare... men snart är bebis ute och din kropp kan börja återhämta sig!

2012-02-03 @ 20:58:47
URL: http://barbamamas.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jobbigt med craving om man inte orkar gå ut ;)



Ja det är helt otroligt vad läkarna kan göra nuförtiden.

2012-02-05 @ 21:46:41
URL: http://spiritseal.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jobbigt med craving om man inte orkar gå ut ;)



Ja det är helt otroligt vad läkarna kan göra nuförtiden.

2012-02-05 @ 21:46:45
URL: http://spiritseal.blogg.se/
Postat av: Viola

sv: Vi använde faktiskt penslar till fingerfärgen nu med, men min man är annars också sådan, han avskyr kladd och kan knappt titta på om barnen äter något rinnigt :) Gissa vem det är så får ta "äckelgörat" vad gäller hushållet här hemma ;)

2012-02-05 @ 21:55:31
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0