Dagarna flyger förbi

Jag trodde att jag skulle ha jättemycket tid nu när jag är föräldraledig. HAHAHA!
Såhär ser en vanlig dag ut:

Vakna av att lilltjejen vill ha mat - ordna det åt henne
Ät något själv
Byt kläder på lilltjejen
Vid fint väder - ut och promenera
Vid dåligt väder - städa/fixa
Handla mat (inte varje dag, men blir på vägen hem från promenaden om det behövs)
Mata lilltjejen
Försöka komma ihåg att äta något lunch-aktigt (är väl 50/50 att det blir något)
Byta blöja i alla fall 3 gånger då vi är själva hemma

Har jag tur så hinner jag duscha någonstans efter frukosten, innan hon vaknar igen.
Ska vi till BVC eller ut på äventyr så tar ju det halva dagen. Då får man vara glad om man får i sig själv mat. Lilltjejen får ju alltid, no matter what. Som igår, då matade vi henne på busshållplatsen när vi var iväg. Nöden har ingen lag!

Snart är hon 7 veckor. Vad händer med tiden? *poff* säger det bara. Snart är hon väl ett år och kan gå och prata lite. Herregud.

Kommentarer
Postat av: Carola Paro

Hehe, tiden går ruskigt fort med småttingar! Passa på att njuta av alla fina stunder! Även de jobbiga stunderna kommer att bli fina i era minnen...

Tänk om man kunde konservera bebisdoft... mmm...

2012-04-17 @ 10:34:49
URL: http://barbamamas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej o tack för en jätteintressant blogg!

Jag jobbar med hivfrågor på Organisationen Hiv-Sverige och skulle vilja komma i kontakt med dig för att höra om vi kanske kan samarbeta och få större spridning på din blogg genom ett projekt vi jobbar med just nu.

Snälla kontakta mig på min mail eller ring Hiv-Sverige och fråga efter mig.

2012-04-17 @ 11:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0