Svar på kommentar

SSK:
Stämmer helt och hållet att man inte får jobba inom vården om man har en allvarlig blodsmitta.

Svar:
Vad räknas som allvarlig blodsmitta undrar jag då? För jag fick klartecken att det absolut inte är några problem att jobba inom vården om man har HIV. Självklart så går man på kontroller som alla andra HIV+ och om det blir dags så börjar man medicinera. Och jag vill påpeka att jag fick denna information av min läkare år 2007. Och än idag arbetar HIV+ inom vården. Jag vet dock inte hur det är om man har någon form av hepatit. Eller är det om man inte har läget under kontroll som man inte får arbeta inom vården?

Kommentarer
Postat av: Ameera

Får man? Oj... det känns lite speciellt i mina öron. Men det är väl kanske för att man inte kan så mycket om smitta o så.

2011-09-13 @ 09:12:30
URL: http://ameera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0