För att få vara jag. För att få vara anonym

Jag kommer inte att medverka den 1 december på World AIDS Day i Luleå. Och det är för att man inte kan garantera min anonymitet då evenemanget är öppet för allmänheten.

Detta är såklart jättetråkigt. Hade det bara handlat om mig så hade jag gått ut offentligt för länge sen. Men det handlar inte bara om mig. Det handlar om min familj, om mina vänner, och min framtida karriär. Och jag vågar inte gambla med det, det är en för hög insats i förhållande till en eventuell vinst.

Imorgon ska jag på besök hos barnmorskan igen, och sen blir det läkare. Jag ser inte fram emot att träffa läkaren. Jag gillar inte att bli undersökt av nya läkare. Jag är van vid ett par stycken nu, men ytterligare en...Jag är inte helt bekväm. Fast det är en kvinnlig läkare, vilket ändå gör att det känns lite bättre. (Och jag vet att de manliga ser det på ett professionellt sätt så känns det ändå bättre med en kvinnlig.)

Igår morse och imorse kom illamåendet tillbaka dessutom så jag fick tillbe porslinsguden. Men jag tror att jag har kommit på vad felet är. Jag åt ingen nattmacka innan jag la mig de dagarna. Och då mådde jag dåligt på morgonen. Ska testa nu och se om det blir bättre om jag äter en kvälls-/nattmacka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ehhh... du har ju redan gått ur din anonymitet...

2011-09-21 @ 23:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0