Nya karatekid?

Någon lever rövare i min mage så fort jag sitter ner en längre stund, eller ska sova. Mysigt är det i och för sig, man har alltid någon vid sig.
Häromkvällen kunde J för första gången känna sparkar igenom. Moderkakan ligger fram, så det underlättar inte direkt när man ska känna. Sen var vi till barnmorskan idag och hon kände på magen och lyssnade på hjärtljuden som hördes så fint. Magmåttet var fullt normalt trots att jag tycker att jag har en liten mage, men så länge h*n har det bra där inne så är jag nöjd :)
Sen så beslutade jag mig för att göra ett kejsarsnitt och en tid ska bokas in. Så nu vet jag när det blir bebis, men det är hemligt än så länge. Annars blir det inget roligt. Och h*n kan ju få för sig att komma innan också, har inte beslutat mig för hur jag gör då. Måste bestämma mig om det.
Dessutom har jag andra nyheter: Vi kommer att flytta snart. Någon gång under december ska vi flytta, till en trea. Så himla skönt! Kontrakt är skrivet och nu är det detaljer som ska ordnas. Men so far so good.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej! Jag hittade din blogg via Familjeliv! Blev väldigt rörd och impad av hur du "klarar" livet trots HIV ...och nu ska du tydligen ha barn också! =) Har några frågor till dig som jag känner att jag måste få fråga. jag har en så fruktansvärd noja och rädsla för detta med HIV :( Kan främmande föremål som förs in i vagina åstadkomma HIV smitta? jag vet om att detta låter helt sjukt men vid 2 tillfällen på jobbet(!!) så hade jag en tampong som fastnade. Jag, som är dessutom nojjig och nervös redan i personlighet, blev vettskrämd och försökte ta ur tampongen med fingrar. Gick dock inte, då blev jag så desperat att jag tog till skaftet på toaborsten för att få tag i den, lr iaf få en bit av snöret. Efteråt blev jag rädd som sjutton, kan jag ha blivit smittad med något? Den var torr och till ögat sett "ren", spolade dessutom vatten över den innan. Nu sitter du väl och undrar vad för nöt som skrivit detta och hur jag tänker, men jag tänkte såhär tänk om person med HIVsmitta tagit i skaftet och kanske haft ett litet småsår? Kan tillägga att jag jobbar på sjukhus och där vi sitter kommer inga patienter. det är således bara vi, läkare och vissa sköterskor som använder toaletterna. Ja, dem som städar jobbar ju inte där iofs,.....? jag är hur som helst jätteorolig och mår fysiskt dåligt rent ut sagt.. vore så tacksam för din åsikt..

2011-11-28 @ 05:56:29
Postat av: Annika

hej, vill inte verka påflugen, absolut INTE. Men skulle så hemskt gärna vilja ha svar på den fråga/kommentar jag skrev tidigare under dagen....

2011-11-28 @ 19:33:54
Postat av: Viola

Vad skönt att det går bra och vad roligt med flytt! Man vill ju gärna "boa" in sig lite under graviditeten och inreda och sådär, är rätt vanligt har jag hört i alla fall :P

2011-11-28 @ 22:21:40
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0