Resultat av träningen?

Lyckades komma över en av de sista klänningarna av en modell i Lindex "Styled by Rachel Zoe"-kollektion.
Det fanns bara en XS kvar. Men jag tänkte att en S brukar fungera mer än väl och som jag förut sa till kunder då jag jobbade i butik "Det är gratis att prova". Så det gjorde jag. Och det fungerade. Satt lite tajtare över bysten än vad den gör på bilden men det gör mig inget. Den fick samma fina fall som på bilden i alla fall. Och för mig är det mest höfterna som syns i alla fall normalt så.
De mätte mina mått då jag var hos läkaren igår och där jag är som bredast över höfterna mäter jag 106 cm. Och midjan 76 cm. Då jag är ganska lång är måtten proportionella.
Men det var ändå höfterna som jag oroade mig för när det gällde denna klänning. Men det gick ju som sagt bra.
Det var fler år sen jag använde något i storlek XS (vilket jag inte strävar efter att bära igen). Så jag tror att antingen är det en stor XS (alltså som en S) eller så är den felmärkt. Eller så spelade storleken inte så stor roll i detta fall då klänningen sitter med ett resår under bysten.

Priset på 199 kr var ju helt överkomligt också! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0