Helvetes jävla skit!

Det är nämligen så att mina tabletter jag fick mot illamående har påverkat mina mediciner. Så jag får inte ta illamåendetabletterna längre. De gjorde så att effekten av mina mediciner blev mindre och virusmängden hade ökat. Och mitt immunförsvar blivit sämre. Inte mycket men så ska det inte bli.
Sen bytte min läkare ut en av mina mediciner som jag fått i kapsel tidigare till tablettformen. Tabletten är mindre än kapseln. Och sen kan det vara kapseln som gjort att jag mått illa. Har varit så med andra som jag pratat med som tagit medicinen då den enbart fanns i kapselform.
Så har jag tur nu så slipper jag må illa även om jag inte tar tabletterna mitt i maten. Hoppas verkligen att det funkar. Är ju inte helt enkelt att smita iväg mitt i maten om man inte äter hemma eller har folk över på middag. Sådär ojsan hoppsa, jag måste springa på toa nu! - taktiken verkar inte så kul. Som om man vore inkontinent eller nåt. Eller har ätstörningar.
Så jag hoppas att det hjälper. Annars får jag byta mediciner. Min läkare övertygade mig utan problem kring det där med att ta tabletter mot andra tabletter. Vansinne egentligen.
Jag blev riktigt besviken när nivåerna inte var så som de borde vara. Först undrade min läkare om jag verkligen har tagit alla doser. Och jag har tagit varenda en sen jag började. Ibland några timmar efter min normala tid. Som mest 5 timmar efter. Och det har hänt EN gång. Lägg till att jag är just nu trött på grund av förkylning och halvtaskig nattsömn. När hon började fråga mig så blev det lite väl mycket. Ingen frukost hade jag fått äta heller då jag ska ta prover på fastande mage. Så en känslig jag och vad jag tog det som då, kritik. Det blev lite mycket och ögonen tårades mer än en gång.
Fast sen blev jag pissed på läkaren som skrev ut illamåendetabletterna åt mig som inte kollade vad jag tog för medicinering. Hur svårt är det att kolla på www.FASS.se? Kan ju till och med lekmän göra.
Kan ju säga att jag inte tänker gå till den läkaren igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0