Funderingar i cirklar

Jag vill ut och föreläsa.
Fick nyligen höra att jag borde göra det, eftersom jag har lätt för att prata.
Men...Jo då, det finns alltid ett "men". Jag har velat föreläsa sen bra länge men har kommit av mig lite.
Om jag vill kunna besöka de flesta skolorna så måste jag starta ett företag.
Annars kan inte skolorna fakturera. De vill helst inte ge pengar kontant och det förstår jag.
Jag får väl ta och boka in mig på ett möte på Skatteverket. För att starta som Enskild firma verkar lite läskigt. Ett aktiebolag kan man ju starta med ett kapital på 50 000 kr (ändrades nyligen). Mindre risk för mig själv.
Bokföring och sånt kan jag. Och de sakerna jag inte kan kring det har jag kontakter som kan hjälpa mig.
Men vart börjar man?
På fredag nästa vecka ska jag träffa en kille som föreläser lite då och då. Han ska föreläsa då och jag ska följa med. Jag hoppas att han kan ge mig tips. Ska fråga dem på Noaks Ark också om de kan hjälpa mig.
För jag vill. Och det har tagit så lång tid nu. Jag är snart klar med skolan. Och min dröm nu är att jobba deltid (säg 70-80%) och jobba resterande tid med att föreläsa. Inte möjligt att göra så än kanske. Men det är så jag vill att det ska bli.
Och tankarna snurrar runt, runt, runt.

Kommentarer
Postat av: Elli

Hej!



Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig!

Läste att du hade tankar om att föreläsa.

Jag arbetar på Noaks Ark Småland & Halland.



Kram

Elli

2011-05-12 @ 09:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0