Skillnad på journalister och journalister

Gick in på DN:s hemsida och hittade en liknande artikel. Men denna var betydligt mer välskriven och korrekt.
Se gärna här. Och jämför gärna med Aftonbladets artikel.
Jag skrev ett mail till journalisten som skrev artikeln som publicerades på DN:s hemsida. Och jag tackade henne. Man ska inte bara påpeka vad folk gör fel, nej, det bästa är att visa när man tycker att folk gör rätt.
Tack Inger Dahlbäck för att du skrev en bra artikel med mer korrekt fakta. Journalister som du behövs.
Sen att det är skillnad i kvalitet mellan DN/SvD och Aftonbladet/Expressen det vet nog de flesta, så egentligen borde jag väl inte vara förvånad. Icke desto mindre är det viktigt att säga till när någon gör ett bra jobb, eller ett dåligt.
Men mitt humör blev betydligt bättre av att läsa Ingrids artikel. Det finns journalister som har koll. Och som kan ta reda på fakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0