Murphy's lag

=lagen om alla tings jävlighet. När man inte tror att det kan bli värre, så blir det så i alla fall.
Åt en räksallad igår som inhandlades på pizzerian. J valde en pizza istället. (Smart drag så här i efterhand). Vaknar till vid fem-tiden inatt av att jag mår illa. Försöker ta djupa andetag för att få bort det.
Men jag misslyckas och går upp och går till badrummet för säkerhets skull.
Och det dröjer inte länge tills jag tillber porslinsguden. Det var bra att jag inte åt så mycket av räksalladen, annars hade det nog blivit ännu värre.
Vill tillägga att jag är förkyld också, därav den lite halvdåliga aptiten. Så alltså: förkyld och matförgiftad. Men det slutar inte här.
Nej. Min mens drar igång. Samtidigt. Halleluja! Nu har vi: mensvärk, förkylning och matförgiftning.
J åker iväg till jobbet. Jag sover och minns inte att han går ens. Jag hörde när klockan ringde men jag stängde bara av den. Och somnade om. Sen vaknar jag av att det plingar på dörren. Då är det en snubbe här som ska installera mitt bredband. Ingen har ringt och sagt att han kommer idag. Så det var bara tur att man var hemma.
Nätverkskabeln som man ska dra till datorn är för kort så jag måste ta mig iväg för att köpa en längre. Men jag tror att jag gör det imorgon eller så. Idag tänker jag hålla mig själv i karantän. Nu går jag och sätter mig i soffan och kollar på någon film eller så. Med lite dextrosol vid mig så jag får i mig lite energi. Jag är som ni förstår, inte så sugen på att äta resterna av räksalladen som står i kylen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0