Just det, angående läkarbesöket igår

De proverna som togs för en månad...där hade jag 241 viruskopior per ml blodplasma. Det låter kanske mycket. Men tänk då att jag hade BETYDLIGT mycket mer än så förut. Innan jag började medicinera hade jag 62 800. Och antagligen har jag omätbara mängder idag, en månad efter att de senaste proverna togs.
Och det har då gått på ungefär fyra månader. Helt fantastiskt egentligen. Min läkare var stolt över mig, för att jag sköter mig så bra. Men det är inte svårt för mig. Nu förstår jag vad andra har pratat om. Att man inte tänker så mycket på varför man tar tabletter, utan bara gör det. Även om man vet exakt varför man tar dem. Men det blir inte den där påminnelsen varje dag längre.
Sen bjöd min läkare in mig till att göra en så kallad patientföreläsning på Karolinska (Institutet?) om jag känner för det. Jag ska göra 2-3 föreläsningar i höst och efter det ta ställning till det. Karolinska är ju i Stockholm. Å andra sidan är det för läkare/blivande läkare. Och de behöver också den info som jag kan ge dem. För om läkaren jag träffade när jag fick min primärinfektion hade upptäckt mig så hade jag inte behövt gå ovetandes så länge. Och en tjej som smittades ett år efter mig hade inte blivit smittad.
Och som min läkare sa, så är jag inte den "typen" av människa som folk tror har HIV. Och jag älskar att krossa fördomar.

Kommentarer
Postat av: anna

vad menar du med: Och en tjej som smittades ett år efter mig hade inte blivit smittad.

?

2011-06-15 @ 13:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0