I Växjö

Var på besök i regniga Växjö idag på Noaks Ark.
Det var riktigt kul att träffa dem där och att få prata med dem.
Efter vårt möte så gjorde jag "stan". Hamnade inne på Esprit i någon galleria och fyndade lite på deras rea. 399 kr istället för det dubbla. Ett par shorts (med fickor på, praktiskt och bra. Bara lite tantvarning) och en tunika eller vad man ska säga.
Sen hittade jag en bokhandel så jag inhandlade boken "Varför gråter inte Emma?" om Emma Jangestig och morden på hennes barn och Svensk maffia. Började läsa Emmas bok och det blev svårt att slita sig när det var dags att gå av tunnelbanan.
Sen måste jag säga att trots skrikande barn på tåget så var jag glad. Vid Linköping hoppade jag in och satte mig vid fönstret och sen kom det en ny passagerare som hade den platsen. Men han sa att jag kunde sitta kvar och så kunde han ta min ytterplats istället. Väldigt snällt tyckte jag. Men sen märkte jag att han satte sig någon helt annan stans. Så jag hade två säten för mig själv från Linköping till Stockholm. Visserligen sov jag därifrån till Södertälje men ändå :)

Som storstadsbo kunde jag inte låta bli att le lite åt denna skyltning.
På något sätt tyckte jag att det var charmigt :)
Här väntar man sig att butiken är öppen till minst 21, oftast 22 oavsett om det är vardag eller helg. 
Enda undantaget är väl storhelger då även dessa butiker kan ha kortare öppettider.
Tittar ni noga så ser ni mig i glasrutan när jag tar kortet :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Nu har jag läst artikeln om dig i SOLO. Den var bra på så många sätt och vis, att "en helt vanlig tjej" kan smittas. Tyvärr är det ju fortfarande så att många har fördomar om hiv. Vidare tycker jag om ditt "jävlar anamma". Du förmedlar styrka och trygghet, även om du också har dåliga dagar förstås. Faktamässigt var det också helt ok, även om jag kan tänka mig att punkten "kontakt med smittat blod" kan leda till en del panik, där kunde de ha uttryckt sig bättre tycker jag. Blodtransfusioner ger ju inte heller hiv med dagens testning. Den risken får ses som minimal. Sen glömde de skriva om att man inte ska dela sprutor med andra.



I vilket fall, artikeln var intressant och givande och du var somrigt fin på fotot! :-)

2011-06-25 @ 22:10:51
Postat av: Niclas Sandin

Hej,



Försökte hitta en e-postadress på sidan men lägger in ett inlägg här istället. Hiv-Sverige gör just nu en enkät om bemötande inom vården och för att få en så bra spridning som möjligt så skulle det vara toppen om du har möjlighet och lust att skriva om undersökningen, kontakta mig gärna för att få reda på mer - annars hittar du mer om undersökningen och en länk till enkäten här: http://www.redbluegreen.se/2011/06/bra-och-daligt-bemotande-inom-varden/



Vänliga hälsningar

Niclas Sandin

2011-06-27 @ 22:53:10
Postat av: Anonym

Heej,

jag läste solo och jag såg att du hade blogg..så jag tänkte skriva till dig då (:



men nu är de så att jag skulle behöva din hjälp med en sak, så skulle du

kunna skriva till mig..de skulle betyda mycket för mig!



Många kramar i från mig..<3

2011-06-28 @ 03:30:35
Postat av: SSK

Till Anna: Blodtransfusioner, även i dagens läge, kan mycket väl ge HIV. Så läs på lite mera innan du yttrar dig...

2011-07-18 @ 23:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0