Gaaaaah! Hur j*vla svårt ska det vara?!

Jag såg en artikel på aftonbladet idag. Och nu kokar jag av ilska. För är det inte journalisternas uppgift att kolla upp fakta? Här hittar ni artikeln.
De skriver AIDS-virus.
DET FINNS INGET AIDS-VIRUS!
Det virus som finns är HIV-virus.
AIDS är den diagnos man ställer till en patient med en HIV-infektion vars immunförsvar är försvagat så det inte klarar av att stå emot infektioner som immunförsvaret annars skulle klara av.
Jag HATAR såna faktafel. De förstör de saker som jag jobbar för. Jag jobbar för kunskap. Och med sån här fakta så håller vi oss kvar på en nivå som var för flera, flera år sedan. HIV och AIDS är inte samma sak.
Självklart kan jag inte hålla käften så jag skrev ett långt mail till journalisten som skrev artikeln. Och påpekade säkert detta fel fyra-fem gånger. Men jag blev så förbannad. Kanske uppfattar jag artikeln annorlunda än de som inte har HIV, men likväl så borde hon ha skrivit mer tydligt tycker jag. För det är en jävla skillnad mellan HIV och AIDS.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du gjorde rätt i att skriva till journalisten. Det hör till allmänbildning att kunna skilja på hiv och aids tycker jag. Och herregud, om hon skriver en hel artikel i ärendet kan man tycka att hon borde vara mer påläst..,

2011-06-05 @ 17:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0