Båda journalisterna har svarat, jippi!

Måste säga att de båda var snabba i sina svar, det är ju trots allt helgdag idag. Och igår var det söndag. Men sen är det väl så att som journalist så suddas skillnaden mellan vardag och helt ut, i alla fall delvis. Jag menar, nyheter rapporteras 24/7*365.
Reportern på Aftonbladet bad om ursäkt för felen som hade skrivits. Jag var nog onödigt arg i mitt mail till henne. Men ibland tänder jag till när det gäller såna här saker.
Jag är glad över att journalisten från TT kollade in här, och jag hoppas att hon kikar in fler gånger :)
Det känns som att jag tog rätt beslut när jag mailade dessa journalister. Min mamma berättade att det hade varit en artikel i Svenska Dagbladet också, men jag får ta de sen, nästa gång de skriver något. Och ge feedback till dem. Jag vet att de försöker göra ett bra jobb. Men jag ser inget fel i att jag säger ifrån när de skriver felaktiga saker. Och vi är så bra på att ge kritik åt folk. Att ge beröm däremot är vi dåliga på. Och det tänker jag bli bättre på.
I slutändan är det bra att journalister skriver om dessa saker, för då uppmärksammas det. Och det blir en annan vinkel än när det är löpsedlar med HIV-män...

Kommentarer
Postat av: Danne

Ville bara säga hej och tack för en bra blogg!:) Vänliga hälsningar / Danne

2011-06-07 @ 09:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0