@ Sjukhuset

Sjuksköterskan tog ganska många rör av mig idag. Dessutom så blev det inte bra första gången hon stack mig så hon bad om ursäkt och sen stack hon mig i den andra armen istället. Då gick det superbra. Skojade lite med henne om att jag fick leka nåldyna. Men det gjorde inte så mycket. Nog för att jag hatar att bli stucken. Men idag tog jag mod till mig och tittade en liten sväng då hon hade stuckit redan. Annars brukar jag titta bort tills hon drar ut nålen. På alla mina rör satt det såna där fina gula lappar där det står BLODSMITTA på. Så står det på rören då man har HIV eller Hepatit. Tog inte på de andra rören då det satt lappar där som avslöjade min identitet, och så dum är jag inte :)
Stucken och klar. Då jag ska ta alla prover på fastande mage så gick hon och gjorde frukost till mig sen. De tar väl hand om oss patienter. Kanske lite extra om oss som är med i studier. Jag fick frukost så jag klagar inte.
Nu ska jag fortsätta dammsuga. Bäst att passa på när kattskrället är hos kattvakt. Jag åker nämligen bort senare idag så det kan bli lite sådär med uppdateringar sen eftersom blogg.se vägrar göra en app så man kan blogga via telefonen. Att betala för att blogga tänker jag inte göra. Så omodernt med deras mms...

Kommentarer
Postat av: Viola, 22-årig tvåbarnsmamma

sv: Tack så mycket :)

2011-07-15 @ 21:24:05
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: SSK

Blodsmitta står det även på de rör där man inte vet om patienten är bärande av någon smitta.

2011-07-18 @ 23:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0