Möjligheter

Just nu ser jag möjligheter i att behålla det liv som växer i mig.
Jag kanske inte får högsta föräldrapenning men jag borde kunna få ett jobb från i höst (kanske på den praktikplats jag har fixat). Lägenhet är inte akut. Jag vet att det inte skulle bli en dans på rosor. Men så länge vi är två om det så tror jag att det går. Livet tar inte slut heller. Man kan fortfarande göra mycket av de man gjorde innan. Resa går, om än så kanske man måste planera mer. Men det skrämmer mig inte. Det som skrämmer mig mest är att det finns en sak inom mig som växer.

Och med min smått konstiga syn på saker så började jag tänka på all sprit och vin som jag köpte på tysklandsresan...ja, den kommer jag inte smaka på länge. Och mina vänner kan nog räkna med en vinflaska eller två då vi äter borta någonstans. För oavsett hur vi gör så är det nolltolerans på sånt från och med idag.

Vill vi så kan vi.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det klart det går! Lägenhet är inte det minsta akut. Vi bor på 60 kvm med en tvååring. Mycket leksaker överallt, men vadå! Och vi skulle kunna ha bott mindre också - finns det hjärterum... Vi samsover dessutom fortfarande :-)

2011-07-18 @ 23:17:27
Postat av: L

Hej,

Min man är HIV positiv och jag undrar en del kring din graviditet. Har du någon anonym mail jag skulle kunna maila dig på.

Tack för din blogg!

Kram

L

2011-07-19 @ 09:26:15
Postat av: Carola

Vet du, allt funkar, man kan göra en massa kul saker tillsammans med sitt barn. Som du skriver, man får planera lite mer, men det behöver inte vara fel det heller, då ser man ju till att verkligen göra det man vill och inte bara spontant hitta på saker, vilket brukar resultera i att man i efterhand kommer på att man missat hälften av det man ville göra.

Rörigt, men du fattar nog.



Föräldrapenning, ja det är bra att försöka se till att ha en relativt hög SGI. Men samtidigt, om du vill plugga medan du är hemma med bebis så är det ett ypperligt tillfälle, man kan läsa så mycket på distans nu och samtidigt få pengar från CSN... kanske ett alternativ?



Har följt din blogg länge nu, och kommer fortsätta med det. Det ska bli spännande att se vilket beslut ni tar. Lycka till!

2011-07-19 @ 11:10:23
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0