Med en skål jordgubbar

Då jag är hemma själv ikväll så fick jag roa mig på egen hand (lilla katten hjälpte till också så klart).
Och jag måste säga att jag älskar webb-tv. På så vis kan jag se på program som J inte vill se. Jo, jag har nämligen snöat in på Unga mödrar, men det är egentligen inget nytt. Bara det att då jag inte hade femman under flera månader så ligger jag lite efter. Jag minns inte om jag hade femman i studentlägenheten men det kan vara så att jag inte hade den där heller.
Ett avsnitt fick mig verkligen att fundera. Det handlade en rätt mycket om en tjej vid namn Nadja som för tillfället var lika gammal som jag är nu. Hon är förutom ensamstående mamma till en treåring nämligen sjuk i cancer.
Men den har inte brutit ut ännu. Hon går på regelbundna kontroller där de tar blodprover, detta görs varje eller varannan månad. (Sjuksköterskan som tog blodprov på henne i programmet hade inte handskar på sig förresten, helt åt helvete.) Nadja funderar lite kring "Varför just jag?". När (om) cancern bryter ut så kan den leda till döden, även om hon kommer få behandling. Jag har inte förstått än om hon får någon form av behandling eller inte, men det kanske visar sig sen.
Egentligen är våra sjukdomar lika på så vis. Båda är lömska. Och om man inte behandlar så dör man. Båda får lämna blodprov med jämna mellanrum (just nu går jag rätt ofta men sen blir det var 3:e månad ungefär).
Och båda sjukdomarna (mitt virus, då jag helst inte kallar det en sjukdom) får oss båda att fundera över "Varför just jag?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0