Inskrivning 30 augusti

Var på hälsosamtal idag hos hon som ska vara min barnmorska. Allt gick bra och jag hade rätt bra koll på hur det funkar att vara gravid och ha HIV. Jag får den förmånen att jag slipper skjutsas runt som många andra blivande mammor blir i Stockholm, då de har kompetensen och erfarenheten på Huddinge sjukhus. Och föder jag inte inom en viss tid så finns det en tid för snitt om det behövs.
J var med mig och han verkar lite mer tillfreds med tanken över att bli pappa, även om det såklart är spännande. Själv är jag livrädd. Jag, mamma? Oj, oj, oj...
Hit reser vi imorgon. Eller ja, nästan. Jag tror inte att jag har sagt vart vi ska och det tänker jag inte göra förrän vi är hemma igen! Mohahah :)
Väskan är färdigpackad, pass och biljett är med. Pengar och mobil likaså. Har man det så kommer man långt :)
Vi ses nästa fredag den 5 augusti igen!
Ha det superbra här hemma :)

Kommentarer
Postat av: ...

Hej! vad glad jag är att ha hittat till din blogg! Lycka till med graviditeten. Själv har jag två barn små barn och jag hoppas verkligen du år samma goda bemötande som jag fick när jag var gravid.

Kram från en annan Hiv-positiv

2011-08-01 @ 00:53:47
Postat av: Emelie

Men grattis till graviditeten!

Jag har inte läst bloggar på jättelänge då jag inte haft tillgång till dator på länge så det var jätteroligt att få läsa det här!



Det kan ta tid att vänja sig vid tanken att bli förälder, det är faktiskt ganska svårt att ta in. Min sambo fattade väl inte riktigt förrän vi sett första barnet på ultraljud och han sen kunde känna sparkar.

Med andra barnet fattade nog ingen av oss förrän hon var ute haha



Jag älskar graviditeter och förlossningar(och bebisar) så mycket att jag har bestämt mig för att jag ska bli barnmorska :)

2011-08-02 @ 13:20:04
URL: http://minbebis.com/blogg/danem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0