+

Fick ett samtal idag som gjorde att jag inte behövde åka till apoteket för att köpa ett graviditetstest. När de tog prover på mig i fredags så tog de även ett prov för att kolla hcg i blodet. Och jo då, jag är gravid.

Jag och J har pratat en del men inte kommit fram till något beslut. Men i chocken finns ändå lite glädje. Mer från min sida. Men jag tror att det mest beror på att J är så chockad. Jag ser ändå att det går, bara vi vill. Jag kan få ett jobb så jag hinner jobba och då kunna få en hyfsad föräldrapenning. Och bostad går också att ordna. Skulle det behövas kan vi bo i min lägenhet ett tag. Men att få tag på en trea går också, en liten bit från där vi vill bo men i ett liknande område.

Men vi får se. Vi har en del att smälta. Och om jag har räknat rätt så är jag i vecka 5 så det är ju långt ifrån säkert att det går hela vägen ändå.

Kommentarer
Postat av: Carola

Grattis! Det är verkligen underbart med ett nytt litet liv! Jag hoppas dock att du slipper må som jag gjorde under mina graviditeter, det var inte roligt. Men det löste sig det också! Grattis igen till er! :-D

2011-07-18 @ 16:19:34
URL: http://barbamamas.blogg.se/
Postat av: SminkElin

Jag har läst din blogg ett tag och vill trots att det känns svårt/oväntat/chockerande bara säga grattis! Jag hoppas det går vägen för er och tänk på att allt löser sig i slutänden ändå. Även om det ibland inte känns så i förväg =)

2011-07-18 @ 17:38:48
URL: http://eliiinnystrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis! om ni väljer att behålla. Om man får vara ego som läsare här skulle det onekligen vara mycket intressant läsning med en graviditet och att du är hiv+. Ett moderskapsperspektiv med lite twist på, om du fattar. Äh, vad jag babblar, det var nog för att jag blev glad. Och att barnet skulle smittas är ju som sagt en minimal miniminirisk.



Kramar till er båda och vad ni än beslutar så gör ni rätt utifrån er livssituation. Kram!

2011-07-18 @ 21:07:47
Postat av: En som undrar

Hej igen!



Jag vill inte låta oförskämd eller på något sätt otrevlig, men jag undrar hur det är möjligt med en oplanerad graviditet om man hela tiden skyddar sig?

Finns det inte risk för att din partner smittas om det inte var planerat?



Förlåt för sådanna eh..intima frågor. Jag blev bara så förvånad med tanke på dina tidigare inlägg om hur graviditet går till för människor som är hiv positiva..



2011-10-18 @ 22:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0