En kommentar jag har väntat på

Inatt så fick jag en kommentar från Mia som löd:
Grattis till plusset, och hoppas att det går vägen!!

Jag undrar bara, vet dina svärföräldrar om att du är hivsmittad?! Om inte, känns det konstigt att leva med en sådan hemlighet inför dem?


Svar:
Tack så mycket!
Nej, mina svärföräldrar vet inte att jag har HIV, av ett par anledningar. Men de två största nu är att dels så är min "svärmor" väldigt orolig av sig och dels så kämpar de sedan en tid tillbaka med en annan kronisk sjukdom, nämligen cancer. Och sen har vi inte sett någon anledning så att vi känner att vi "måste" berätta för dem. Dock har jag sagt till J att när vi ska bilda familj så vill jag berätta. Just för att jag kommer gå på kontroller oftare under graviditeten och att jag inte kommer att amma (så de inte börjar fråga varför eller komma med tips ifall jag säger t.ex. att det inte vill sig riktigt).
Nu lär väl den dagen var lite närmare än vad vi trodde. Men vi har kommit överens om att vänta med att berätta tills v12 är passerad och det är relativt säkert. Min svärmor har nämligen velat ha barnbarn ganska länge nu och skulle bli förkrossad om det inte skulle gå vägen



Nu är det dags för frukost, sen ska jag packa då jag åker tillbaka norrut idag efter jag har varit på sjukhuset. När jag har tillgång till dator och kan sitta ensam där så uppdaterar jag er med hur det gick på sjukhuset.
Ha en riktigt bra daf allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0