Utmattad

Kommentar från hivmamma:
Va skönt att du kan hålla illamåendet i schack när du tar dom med mat!
Norvirtabletterna är inte större än kapslarna, så du kan lätt byta till dom när studien är avslutad.
Min sambo hade stocrin o han fick mardrömmar, självmordstankar, panikångestattacker och hudutslag. Skönt att dom inte va med i studien...
Vad är det för studie förresten?
Har en annnan fråga också, du behöver inte svara om du inte vill... Har dom testat dig för resistens? Har för mig att jag läste förut att ditt ex slarvade med sina mediciner, så jag undrar om han utvecklat nån resistens och fört vidare till dig? Jag var med i en sån studie när jag blev upptäckt, därför som jag undrar.


Ja, ock tydligen så spelar det roll när man tar dem. Ska inte ta dem sist då magen börjar jobba med dem först och då kan man må illa. Så jag kör med mitt i maten även om det blir pyssel. Ska testa att ta innan maten också, för att se om det är någon skillnad.

Nej, usch vad jobbigt. Hade de varit ett preparat som man hade kunnat få i studien så hade jag totalvägrat att vara med ens. Tror inte att det skulle ha blivit bra även om det kanske hade funkat för mig. När man hört så mycket negativt så har man ju den inställningen.

Jag har för mig att de vill kolla hur Prezista funkar i det lite längre loppet. Men jag minns inte riktigt och har inte papprena här :) Men om två år kan jag byta tabletter då, men då kanske det har kommit något nytt! Eller så är det dags att tänka på familj så då blir det specialare. Det hade ju varit underbart om man, som några av mina hiv+ vänner kunde ta Atripla (för er som inte är insatta i ämnet så är det en medicin som innehåller tre komponenter som tas en gång per dag, och man tar alltså bara en tablett).

Vad jag vet så har de inte kollat mig för resistens men jag funderade på det häromdagen faktiskt :) Eller ja, innan jag började ta mediciner. De lär ju ha gjort det men jag ska kolla upp det för säkerhets skull när åker dit nästa vecka :)



Nu är jag slut i benen och kroppen efter att ha dansat. J lagar mat och jag latar mig. Perfekt för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0