Tack för ert stöd och era tips!

Kommentar från hivmamma om "Skit, skit, skit":
Om du har fått norvir i kapslar, be om att få tabletter istället, dom behöver man inte ha i kylen :)
Tråkigt att du mår illa, men det ger sig snart, håll ut!!
Jag har samma kombination som du förutom att jag tar reyataz istället för presizta.
Truvada är tillhör dom bättre iallafall, stocrin tex är en riktig mardröm...


Jag vet, men då jag är med i en studie så ska jag ta kapslarna då de vill vara säkra på hur det går i studien då de inte helt 100 vet om det är någon skillnad gällande biverkningar etc. på dem. Annars hade jag fått dem som tabletter. Fast hörde av en vän att de är större än kapslarna. Och jag som tycker att kapslarna är stora :) Samma storlek som mina omega 3-kapslar...

Det blev bättre med illamåendet när jag tog tabletterna mitt i maten så att säga. Antar att det är för att tabletterna bäddas in i maten. En vän till mig som tog Stocrin hallucinerade och så där, så det vägrade jag från början. Även om de sa att det funkar för 9 av 10. Men då jag är med i studien så var det inte ett alternativ heller så det kändes himla skönt :)


Vill passa på att säga att jag inte mår illa av tabletterna nu, när jag tar dem så här. Och jag vet att de är bra för mig, i slutändan. En liten kommentar från en vän som åt middag med mig igår...

Min vän: "Fan, med de där så behöver du inte äta någon middag..."
Jag: "Ha-ha...men du vet, för några år sen så fick man äta typ tre gånger så mycket tabletter som jag gör nu"
Min vän: "Shit"
Jag: "Mhm"

Var en till vän där, som inte visste. Jag passade på då han var i badrummet. Gäller att passa på :)


Kommentarer
Postat av: hivmamma

Va skönt att du kan hålla illamåendet i schack när du tar dom med mat!

Norvirtabletterna är inte större än kapslarna, så du kan lätt byta till dom när studien är avslutad.

Min sambo hade stocrin o han fick mardrömmar, självmordstankar, panikångestattacker och hudutslag. Skönt att dom inte va med i studien...

Vad är det för studie förresten?

Har en annnan fråga också, du behöver inte svara om du inte vill... Har dom testat dig för resistens? Har för mig att jag läste förut att ditt ex slarvade med sina mediciner, så jag undrar om han utvecklat nån resistens och fört vidare till dig? Jag var med i en sån studie när jag blev upptäckt, därför som jag undrar.

2011-02-07 @ 19:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0