Skit, skit, skit!

Tog första dosen mediciner igår. Mådde bra i två timmar. Men runt 22-tiden börjar jag må så himla illa. Och det ger sig inte. Mådde illa ända till klockan 12 idag. Så 14 timmar.

Jag ska ta sammanlagt 4 tabletter en gång om dagen. Mängden är väl okej. Och de smakar inget. En tablett är dock en kapsel, en stor sådan. Men det är roliga färger på tabletterna i alla fall. En är blå och en är orange.

Orange= Prezista
Vit= Norvir (kapsel)
Blå= Truvada

Min dos är två orangea, en vit och en blå tablett en gång om dagen. Fick en smidig dosett som ser ut som en filofax (så ingen ser vad man har för nåt i den, superbra då tabletterna inte är så diskreta...) med också. Perfekt.


Nu ska lite småbittra jag gå och äta lite mat så jag kan ta tabletthelvetena någon gång. Och sen hoppas jag att jag inte mår illa i 14 timmar sen. Nej då, ja ä int' bitter (Tänk Robert Gustavsson då han härmar Tony Rickardsson)...

Kommentarer
Postat av: hivmamma

Om du har fått norvir i kapslar, be om att få tabletter istället, dom behöver man inte ha i kylen :)

Tråkigt att du mår illa, men det ger sig snart, håll ut!!

Jag har samma kombination som du förutom att jag tar reyataz istället för presizta.

Truvada är tillhör dom bättre iallafall, stocrin tex är en riktig mardröm...

2011-02-07 @ 12:16:42
Postat av: Johan

Jag känner for dig! Du måste vara stark och modig nu

min tjej! Jag vet att det är jätte svart men det kommer att rädda ditt liv! Försök att kämpa på! Glöm inte att det finns människor som har levt 20+ år med hiv....

2011-02-07 @ 14:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0