De får nog ta och skriva ut sån där anti-illamående medicin till mig

Igår kom illamåendet som en chock. Ett bra tag efter att jag tagit medicinen. En tanke som for genom mitt huvud var "vinterkräksjuka, helvete!". Fast riktigt så illa blev det inte. Jag mådde illa och magen gjorde uppror men annars var det relativt okej.
Men för säkerhets skull ska jag be dem skriva ut medicinen till mig. Kan inte ha det så här hur länge som helst. Tack och lov ska jag dit på onsdag så det är inte så länge jag får stå ut :)
Men jag stannade hemma från skolan idag, ifall att det skulle vara typ "vinterkräksjuka light", vilket det kan vara. Eller så var det medicinerna. Men hur som helst så kan jag göra mycket av det vi hade i skolan hemifrån så jag inte halkar efter.
Dessutom fick jag veta att jag klarade tentan som vi hade i torsdags, känns riktigt skönt! Marginal hade jag också så det var inte ens ett på gränsen-betyg. Kändes riktigt bra speciellt med tanke på att jag inte alls kände mig förberedd i torsdags. Sen gillar jag att min lärare rättade tentorna så fort. Och sen att jag har snälla klasskompisar som skickade mitt resultat till mig.
Nu ska jag sätta mig och plugga. Har legat i soffan med fröken katt och kollat på skid-VM (nåt vettigt som går på tv när man är sjuk, det är ovanligt annars) och myst.
Hoppas ni mår bättre än mig och att ni har haft en bra helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0