En ledig dag

Eller ledig och ledig. Jag vaknade med huvudvärk och att förkylningen inte var borta var ett faktum. Kombinerat med dålig sömn så blev det till att stanna hemma idag. Jag förlorar lite pengar på det, men jag ska jobba andra dagar denna vecka. Kan bli att jag jobbar lite hemifrån med. Bra med att ha ett så flexibelt jobb :)

Och jag behöver inte stressa med julklappar i år. Ska fira med min familj först efter jul. Så varför spendera mer pengar nu på samma sak som kommer vara betydligt billigare på mellandagsrean? Gäller att vara ekonomisk. Får tänka efter lite mer nu då jag inte kommer få något mer CSN, utan får leva på det jag jobbar ihop. Men det blir nog lite i alla fall, kommer ha jobb i januari och februari verkar det som, och sen kommer ju den lill* som än så länge bor i magen.

Och jag vet ju när det senast blir som h*n får se dagens ljus. Men det kan ju bli tidigare, det vet vi inte. Time will tell :) Om det blir snitt då eller inte, om det skulle dra igång...ja, de tankarna snurrar fortfarande. Hur som helst ska vi gå en sån där profylaxkurs, just in case. Och så vet jag andra som har gjort snitt och känt att de har haft nytta av kursen ändå, även om de inte använde sig av kunskaperna vid själva förlossningen.

Nu ska jag göra något som jag inte har gjort på väldigt, väldigt länge. Spela Sims! Ja, jag är en nörd :) Men sen ska jag jobba lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0