Kreta

Ja, det var där vi var en vecka. Helt underbart var det. Varmt, men det fläktade bra så man inte smälte bort helt. Hotellfrukosten var bättre än vad vi förväntade oss. Sist vi var iväg så var det rostat bröd och kaffe i princip, så kallad kontinental frukost. Men den här gången fanns äggröra, korv, yoghurt, grönsaker, två olika sorters bröd, juice, kaffe och en del annat. Dock åt jag bara mackor med marmelad och drack lite av den för svaga juicen (smakade som för svag apelsinsaft, usch!). 4 av dagarna fick jag faktiskt behålla frukosten helt.
Till lunch blev det såna där jättestora sockrade munkar. Inte det minsta nyttigt, men det var ju semester! Nyttig kan man försöka vara annars :) Till middag blev det lite olika, allt från souvlaki till kaningryta. Och massor med tzatziki så klart. Efterrätt blev det också, ofta glass. Sen fick J dricka raki åt både mig och honom. Men han klagade inte, och jag förstår det då jag faktiskt gillar raki. Men lite får man väl offra sig :)
Näst sista kvällen så fick inte jag gå in i rummet, utan fick vänta utanför. Sen fick jag gå in, och inte gå ut. När jag kom ut så såg jag hjärtat som J gjort av vita stenar som han plockat på stranden under veckan. Jag kände på mig att det var något på gång då jag inte fick komma in, men man vet aldrig med honom. Först såg jag inte det som låg i mitten. Sen såg jag. Min ring. Och sen tog J tag i min hand, och pussade på handen. Sen frågade han "Vill du bli min fru?". Jag svarade så klart ja. Sen sa han "Nu kan du inte säga att jag inte frågade på riktigt" och så skrattade vi.
Ölen på bilden är den som J drack mest under veckan, jag höll mig undan allt sånt. Han kunde även äta fisk som han ville, jag vågade inte riktigt då jag inte känner till hur noga de är i Grekland med fisken och så. Sen vågade jag inte äta grönsaker då jag inte kunde veta om de var sköljda ordentligt. Antagligen var de det, men jag ville inte chansa. Så jag saknade faktiskt grönsaker, och det åt jag igår. (Visserligen med hamburgare och pommes, men jag var hungrig och struntade i vad det var så länge det var kött och grönsaker i det.) Frukt åt jag då vi sköljde den själva.
Den första bilden, den med solnedgången, är från Chania stad där vi åkte in en kväll. Sist vi var på Kreta gick vi ut hela vägen till fyren men den här gången orkade vi inte då det var en bra bit ut dit.
Idag är det fortfarande v 8 (7+3). Och jag fick behålla frukosten imorse. Och ikväll är det fest. Partyjaget får nöja sig med alkoholfria drycker, men det gör inget. Kan man inte ha kul utan alkohol så är det illa, och det problemet har inte jag i alla fall :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0