Tröttmössa

Inatt blev det 7 timmar sömn. Vilket är ganska normalt för mig annars.
Men jag var så trött, så himla trött!
Så vid sju somnade jag. Och vaknade nio. Jag måste sätta fler klockor om jag ska vila, för det här går inte.
Tur att man har en liten bråkkisse som ville ha mer mat. Var nämligen hon som väckte mig. Den lilla hårbollen.
Vi får väl se hur det går att somna senare. Är nog ingen idé att försöka förrän om en timme. Annars kan jag ta lite av vår nya kurslitteratur, då lär jag somna på två röda :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!

Stort grattis, har inte följt med på ett tag men superkul att ni ska ha barn!! Illamåendet är en pest men det lättar förhoppningsvis efter v12. Är själv hiv positiv och fick barn för fyramånader sedan. Undrar om du medicinerat under hela graviditeten? Själv började jag v20 och medicinerade fram till snittdagen. Jag ville inte få medicin med PI i då jag läst studier som ser samband med dessa och för tidig förlossning- kolla upp detta. Allt gick jättebra för mig och jag hoppas och tror det blir detsamma för er. Ang ammning så skyllde jag på att jag var tvungen att äta blodtrycksmedicin sista veckan av graviditeten och ett tag efter

förlossningen (rätt vanligt med högt blodtryck under graviditet) och att medicinen inte funkade ihop m ammning. Sedan sa jag att jag valde att fortsätta m flaska eftersom mina bröst slutat producera mjölk och att det kändes lättast så. Det var inga problem, även om folk tyckte synd om mig som inte kunde amma. Men flaska har funkat jättebra, bekvämt på stan och min bebis har varit kärnfrisk än så länge. Tycker du ska noga överväga om det är rätt tidpunkt att berätta för anhöriga just nu. Man är så känslig under graviditeten med alla hormoner och allt nytt, och behöver lugn och ro. Att behöva möta andras reaktioner kanske kan bli lite mkt?

Kram och lycka till

2011-08-16 @ 22:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0