Tack för er support!

Tack för era kommentarer kring gårdagens Efterlyst.
Mannen som misstänks för åtminstone försök till grov misshandel greps under sändning då han inte ville att hans namn och bild skulle visas upp i nationell tv.
Jag har sett de klipp där jag är med, och de avsnitt som handlar om det fallet, och mitt eget fall.
Jag anser att de säger fel när de säger dödlig sjukdom, men de har ändå rätt. Om man inte behandlar viruset så kan det utvecklas till en sjukdom. HIV är ingen sjukdom, HIV är ett virus. Som kan bli en sjukdom (AIDS). En viktig skillnad tycker jag.
Det jag menade i inslaget med att han ska lämna över sig själv är att om de anser att han ska tvångsvårdas så har de försökt få honom att "skärpa" sig under en tid men han har struntat i det. Och om han medicinerar så är det farligt att slarva med medicinerna, och då han inte har skött sina läkarkontakter så kanske han inte har mediciner längre, eller tar dem slarvigt vilket ökar risken för resistens.
Det som förvånade mig mest var att en gammal klasskompis hade känt igen mig trots att man inte såg mitt ansikte och att min röst var förvrängd (tycker dock de gjorde ett dåligt jobb med rösten tyvärr, alldeles för lik min riktiga). Hon är dock ingen skvallerbytta och hon ville mest kolla så att jag mådde bra. Och jag kan inte göra annat än att hoppas att hon står vid sitt ord och om det är något så kan hon alltid fråga. Dock blev jag väldigt paff när hon skrev till mig, för hon frågade inte ens. Hon var säker på att det var jag. Så anonym var jag.
Hädanefter så ställer jag bara upp i tv om jag får godkänna hela inslaget, och får se hur det ska se ut. Även i det stora hela så inte de andra som är med "sabbar" eller vad man ska säga.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!



Jag hittade din blogg för 2 dagar sedan och har nu (trots att jag jobbat) läst HELA din blogg, varje inlägg från 2009 fram till nu. Jag tycker att du är helt fantastisk och eftersom jag läst alla inlägg i sträck känns det nästan som att jag känner dig, trots att jag inte ens vet ditt namn :)



Du har på många sätt förändrat min syn på HIV även om jag antagligen fortf är betydligt mer rädd än vad jag behöver vara.



Jag kommer fortsätta följa dig så länge du fortsätter skriva och jag håller tummen för att ditt liv med J, "Bullen" och Fröken Katt ska bli

precis så som du drömmer om och förtjänar!



Kram på dig!

2011-08-26 @ 00:32:06
Postat av: AMEERA

Jag förstår vad du menar angående skillnaden HIV/AIDS. Samtidigt saknar jag lite skrämselpropaganda i Sverige. Eller ja... men i alla fall det här om att ungdomar ska skydda sig, vikten av kondom. Det har smo försvunnnit jämfört med när jag växte upp.

2011-08-27 @ 11:21:32
URL: http://ameera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0