Svar på kommentar(er)

Fick två kommentarer från Ameera som jag tänkte svara på här:
1. Alltså jag känner mig så okunnig. Men hur stor är risken att han smittas? Jag växte nog upp i eran när man sa att man blev smittad direkt man hade sex med nån med hiv eller aids.
2. Är man väldigt oförskämd om man frågor hur du smittades? Alltså... ja av sex såklart. Men omständigheter typ..

Svar:
1. Tycker det är bra att du frågar, för frågar man inte så får man inte veta. Risken att min kille skulle smittas av mig nu är väldigt, väldigt låg. Det går inte att säga någon exakt procent. Men då jag äter mediciner så har jag väldigt låga virusnivåer. Och har man låga nivåer så har man lite virus i sig och ju mindre virus, desto mindre smittsam är man. Sen är det svårare att smitta överförs från kvinna till man (även om jag känner till fall där detta hänt). Men risken finns alltid. Däremot så säger vissa forskare att om den HIV+ har omätbara mängder virus så kan man ha oskyddat sex för att få barn, men det får man inte göra enligt svensk lag så det gäller inte här.
2. Fråga får man alltid göra här :) Men jag vet inte exakt när jag smittades. Dessutom tror jag inte att någon vinner något på att jag berättar HUR jag hade sex med mitt ex. Vi var i ett förhållande. Vi hade inte varit tillsammans så länge. Så vi hade sex ofta. Han visste om att han var smittad, men sa det inte till mig och han försökte inte heller skydda sig med kondom. Jag smittades och han avtjänar nu ett straff i fängelse för det då det är ett lagbrott och klassas som grov misshandel att smitta någon med HIV (framförallt om man inte berättar att man har HIV och inte använder kondom). Det bör finnas mer om detta i bloggen lite längre bakåt, så kika där :) Eller fråga igen om du inte är nöjd med svaren :)

Kommentarer
Postat av: AMEERA - Vinn en Lapock!

Tack så mycket! Efter jag frågat så läste jag lite bakåt i tiden och jag såg då det där med otroheten o så. Usch. Du är väldigt stark. Lycka till med allt! Ska fortsätta följa dig här :)



PS. Naa, jag ville inte heller veta exakt HUR ni hade sex ;)

2011-08-18 @ 11:12:09
URL: http://ameera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0