Svar på kommentarer

Karin: Hej! Jag hittade din blogg för 2 dagar sedan och har nu (trots att jag jobbat) läst HELA din blogg, varje inlägg från 2009 fram till nu. Jag tycker att du är helt fantastisk och eftersom jag läst alla inlägg i sträck känns det nästan som att jag känner dig, trots att jag inte ens vet ditt namn :) Du har på många sätt förändrat min syn på HIV även om jag antagligen fortf är betydligt mer rädd än vad jag behöver vara. Jag kommer fortsätta följa dig så länge du fortsätter skriva och jag håller tummen för att ditt liv med J, "Bullen" och Fröken Katt ska bli precis så som du drömmer om och förtjänar!
Svar:
Hej Karin!
Kul att du hittat hit, och jag hoppas att du kommer tillbaka :)
Det är okej att vara rädd, men jag kan säga att ju mer jag har lärt mig, desto mindre rädd är jag.
Okunskap föder rädsla brukar man säga, men du har fått mer kunskap nu som kanske gör att du är mindre rädd i alla fall? Det hoppas jag :) Är det något du undrar över, eller någon annan av er läsare, tveka inte att fråga! Jag bits inte (inte så hårt i alla fall :) )
Ameera: 1. Jag förstår vad du menar angående skillnaden HIV/AIDS. Samtidigt saknar jag lite skrämselpropaganda i Sverige. Eller ja... men i alla fall det här om att ungdomar ska skydda sig, vikten av kondom. Det har smo försvunnnit jämfört med när jag växte upp.
2. Lyssna på en som pluggat i två år på universitet: Städa ÄR roligare än att plugga ;)

Svar:
1. Jag kan också tycka att det behövs åtgärder för att få fler unga att skydda sig. Men att skrämmas brukar inte fungera. Dessutom så går det att leva ett fullgott liv trots en HIV-diagnos. Jag tror att vi vaggas in i falsk trygghet i och med smittskyddslagen. I andra länder där det ser annorlunda ut är man betydligt bättre på att skydda sig. I exempelvis Spanien är det bådas ansvar att skydda sig, och många fler använder kondom än vad vi gör i Sverige. Svenskar är bland de sämsta i Europa på att använda kondom.
2. Jo, jag pluggade ett år på universitetet, och varenda gång det vankades tenta så blev det storstädning, tvätt och allt annat förutom att plugga. Så länge man kunde. Sen blev det panikpluggande. Men det här är min sista kurs och blir min sista tenta, så jag får bita ihop helt enkelt :)

Kommentarer
Postat av: Ameera

Men i Sverige ska det väl också vara bådas ansvar att skydda sig.

2011-08-30 @ 10:43:03
URL: http://ameera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0