Svar på kommentar(er)

Ameera:
1. När berättar man att man är gravid egentligen? Alltså i jobbsökningsprocessen?
2. De där körsbären är de godaste jag vet :D

Svar:
1. Det behöver man inte göra under hela jobbsökningsprocessen. Däremot så syns det ju efter ett tag, även om man kan anpassa sin klädsel till en viss del. Man har ingen skyldighet heller att svara på ifall den som intervjuar frågar "Har du tänkt skaffa barn inom en snar framtid?" för att säga ett exempel. Visserligen kan väl förtroendet skadas, men om de säger sen att de inte vill ha kvar en på grund av att man är gravid, ja, då hade jag inte velat vara kvar i alla fall.
2. Jag älskar de annars också, men ännu mer nu måste jag säga! Har nog ätit lite för mycket av dem och dödskallarna för det känns på tungan att jag har ätit såna där sura godisar :) Men det är ju så gott!
Malin:
1. Jag tycker det är kul att du tar dig tid att svara på kommentarer! då vet man att du läser dem :) Och det är roligare med längre svar än korta och tråkiga ^^ haha

Svar:
Vad kul att du tycker det! Jag tycker det är kul att ni kommenterar och frågar. Det är precis det som var syftet med den här bloggen. Ibland så svarar jag i personens blogg (om den har sådan) och när det har gällt mer komplicerade saker eller personliga saker så har personen ofta lämnat en mailadress, och då svarar jag där :)
Jag vet dock att jag är bra på att sväva ut när jag skriver, det bara flyter på och sen helt plötsligt har jag skrivit fem rader :)
1. Det sägs att man väntar en tjej om man är sugen på sura saker... stämde för mig, det enda jag kunde äta ett tag under graviditeterna var färsk citrun och sura s-märken.

Svar: Men oj då! Det visste jag inte. Men någon stans i mig så känner jag på mig att det är en tjej. Vi kommer inte kolla det men jag tror det, det känns så. Sen vad jag minns att jag läst förut så ökar chansen (eller vad man ska säga) att få en tjej om man äter mycket mjölkprodukter. Svärmor brukar kalla mig för deras lilla kalv när jag är på besök just för att jag dricker rätt mycket mjölk. Ost äter jag också. Men jag vet inte om detta är sant, men det lär jag ju märka om några månader :)

Kommentarer
Postat av: julie

Hej! Och tack för en fin blogg!



Jag har en liten fråga.. Hur stor/liten är risken att barnet får hiv?



Det är sanslöst att man inte får mer information om hiv än vad man får i dagens samhälle.

2011-08-19 @ 01:05:37
Postat av: Carola

Haha, det om mjölkprodukter har jag inte hört om! Det finns så många olika myter om hur man ska veta i förväg om det är en flicka eller pojke man väntar, det mesta är rent bs tror jag... Men det är ändå kul att tänka på, så länge man tar det med en nypa salt! Man har ju alltid 50% chans att ha rätt...



I mitt eget fall så är det också så att jag alltid har gillat sura smaker, så länge jag kan minnas så har jag valt sura frukter och godisar. :-)

2011-08-19 @ 10:10:12
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0