Svar på kommentar

Fick en kommentar från Malin som löd:
Men du ska ju inte skriva i jobbansökan att du är gravid. Det hoppas jag inte att du gör :) Fortfarande kan allt hända, så de behöver inte veta något.. Så sa arbetsförmedlingen till mig, att sånt ska man inte berätta förens efter man fått anställning.

Svar:
Nej, jag skriver såklart inte att jag är gravid! I så fall hade jag nog lika gärna kunnat låta bli att anstränga mig för att söka jobb. Och så länge det inte syns så kan man ju tiga om det. Enligt lagen behöver man inte säga till tidigare än 60 dagar före man har tänkt ta ut föräldraledighet.
Min back-up plan är att om jag inte får något jobb, att göra praktiken där jag har plats. Får jag inte jobb där så pratar jag med alla bemanningsföretag jag kan. Och har de kortare uppdrag som pågår till februari/början av mars, ja då finns det ju ingen anledning att inte anställa mig till den tjänsten.
Pratade med en vän som jobbat på FK som sa att om jag vill så kan jag ta ut FP till 80% och jobba 20%, ifall jag vill jobba hos min pappa lite grann under föräldraledigheten. Den möjligheten gör att jag ser lite ljusare på situationen :)
Lite långt svar och lite utsvävande men jag hoppas att ni inte tyckte det var superjobbigt att läsa igenom det i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker det är kul att du tar dig tid att svara på kommentarer! då vet man att du läser dem :) Och det är roligare med längre svar än korta och tråkiga ^^ haha

2011-08-18 @ 22:22:01
Postat av: AMEERA

När berättar man att man är gravid egentligen? Alltså i jobbsökningsprocessen?

2011-08-18 @ 22:43:49
URL: http://ameera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0