Svar på kommentar

Fick en kommentar från Beca som löd:
Heej:) har en fråga. Om jag har fattat rätt så är din kille inte smittad? Men det var ingen planerad graviditet? Men hur blev du gravid? Gick kondomen sönder?.. Grattis föresten, hitta din blogg via familjeliv, är också beräknad i mars :D


Svar: Du har förstått det helt rätt, min kille är inte smittad. Och nej, det var ingen planerad graviditet. Vi har alltid varit jättenoga med att skydda oss och har inte haft oskyddat sex en endaste gång sen jag fick min diagnos. Även de gånger det har blivit fyllesex så har det varit kondom på då det är som en rutin för oss, det är inget vi ens tänker på.
Så antingen var det ett litet hål i den kondom vi använde just den gången, eller så kan det ha varit så att den har glidit av lite och sen åkt på igen så lite sperma kom ut. Men vi vet inte helt säkert.
Jag har dock en vän som blev gravid trots kondom, och antagligen var det ett litet hål i den. Och vid rätt användning så är kondom 98-99% säkert vad jag har läst mig till. Så vi tillhör väl de där felprocenten nu :)
Får gratulera dig också! Team Marsbebis :)

Kommentarer
Postat av: AMEERA

Alltså jag känner mig så okunnig. Men hur stor är risken att han smittas? Jag växte nog upp i eran när man sa att man blev smittad direkt man hade sex med nån med hiv eller aids.

2011-08-17 @ 01:57:48
URL: http://ameera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0