Smile even though your heart is breaking...

Allt såg så bra ut med jobb. Men nu är det pannkaka bara. Det kan gå vägen. Men inte så jag hinner jobba i ett halvår. Men jag ger mig inte.
Sen jag kom hem har jag skickat iväg 5 jobbansökningar och sparat ner ytterligare 6 som jag ska söka imorgon.
Jag orkar inte anpassa fler personliga brev så att de matchar företaget bättre då jag är trött som en gnu just nu och det är mer eller mindre ett under att jag inte har somnat än.
Någon som vet ett företag (helt inte jättelitet då jag vet att det påverkar dem mycket då jag går på föräldraledighet ett tag sen) som behöver anställa en ekonomiassistent, alternativt redovisningassistent? Och som inte drar sig för att anställa en trots graviditet. Finns det sådana företag ens? Jag blir skrämd av historier om kvinnor som inte fått jobb just för att hon råkar vara gravid. Oftast är man två om det och jag vet att J kommer vilja vara föräldraledig ett bra tag han med. Så jag tillhör inte de som kommer vara hemma ett år i sträck, absolut inte. Jag tror att jag skulle börja klättra på väggarna då :)
Tänk bra tankar, tänk bra tankar.
Det kommer gå! Det kommer gå!
Det MÅSTE gå!

Kommentarer
Postat av: AMEERA

Det kommer lösa sig på nåt sätt, tillslut gör det alltid det. Kram!

2011-08-18 @ 11:27:32
URL: http://ameera.nu
Postat av: Malin

Men du ska ju inte skriva i jobbansökan att du är gravid. Det hoppas jag inte att du gör :) Fortfarande kan allt hända, så de behöver inte veta något.. Så sa arbetsförmedlingen till mig, att sånt ska man inte berätta förens efter man fått anställning..

2011-08-18 @ 15:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0