Nu lär det dröja innan jag kan äta Marianne-godis igen

För första gången så har jag inte bara spytt på morgonen. Nej, nu kom det en till.
Är det någon som har något som kan fungera mot illamåendet så är jag tacksam om ni delar med er :)
Imorse var dock värre, då var det bara galla :/ Mintchoklad var bättre, om inte helt bra. Om man nu ska se det från den ljusa sidan.
Hoppas att ni inte är så kräsmagade, ni som läser min blogg. I så fall ber jag om ursäkt.

För övrigt så har jag berättat för min pappa nu. Han blev rätt paff, men sen gratulerade han. Och man hörde att han blev glad över att bli morfar. Snart ska jag berätta för min syster också. Men hon kommer inte tro mig då jag lurade henne i vintras då jag hade ätit väldigt mycket mat. Sa då att hon skulle bli moster, sen en paus, och sen sa jag "Till min mat-bebis". Nåja, jag får väl göra ett graviditetstest så jag har något att visa för henne. Jag behövde ju aldrig göra något då de tog provet på sjukhuset. Men det vore kul att se det med egna ögon också.

Kommentarer
Postat av: Viola

vad skönt att din pappa tog det så bra! Det är inte kul när man möts av motstånd när man vill berätta det som för en själv är en glad nyhet, been there done that.

2011-08-08 @ 17:41:54
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Hontass

Jag har haft jätte problem med illamående och kräkts hela graviditeterna.



Med sista blev det lättare. Det första jag gjorde på morgonen va att dricka ett stort glas vatten för att han något att spy upp då detta bara vände i magen.



Sedan åt jag hela tiden för minsta hunger fick mig att spy. Men jag visste inte innan att jag va hungrig för jag kände bara illamåendet. jag åt kl 8, 10, 12, 14, 16, 18 och innan jag la mig. Jag åt så gott som bara gi mat för fett och fibrer fick mig att spy. Sallad och kött, sallad och kycklig, qinoua och kött osv. Detta gjorde att jag bara spydde på morgonen och kunde hålla resten av dagen i lugn. Sedan gick jag ner 15 kg på att äta på det viset med ens bebisen blev en bjässe :-)



Hunger är det farligaste för någon som har lätt att spy under graviditet men visst är det svårt att äta när man mår illa.



/Sandra

2011-08-08 @ 18:22:15
URL: http://hontass.blogg.se/
Postat av: Matilda

Grattis till graviditeten!

Läste din historia på FL och jag är väldigt imponerad, dels hur du blev gravid men också för att du har ett normalt liv trots smittan!



Jag åt postafen under en period i början av min graviditet, funkade bra :) men att alltid ha med sig något att äta när man kände hunger, annars vart det kört typ :p



Lycka till :)

2011-08-09 @ 13:24:20
URL: http://matildasbrain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0