Jobberbjudande

Pratade med min pappa idag som är egenföretagare. Han sa att om jag vill så kan jag jobba hos honom då jag är klar (eller om jag avbryter praktiken då jag lärt mig det jag ska och inte lär mig något mer). Men dock är det inte heltid. Fast många varierande arbetsuppgifter. Den saken är verkligen värd att fundera på, speciellt med tanke på att jag är gravid. Vilket jag inte har berättat för honom än, men jag ska göra det i veckan.

Jag kommer såklart söka andra jobb också, men det är alltså inte hela världen om jag "bara" hittar ett på deltid, för då kan jag fylla upp med timmar på pappas företag. Inte helt dumt. Och jag är inte den som tackar nej till hjälp när det finns rakt framför näsan.

Idag var för övrigt jag och J och kollade på en lägenhet. En trea...Kändes stort, men det är för att vi är vana vid en tvåa eller en minitvåa. Ett av rummen var litet och kan användas till en början som arbetsrum/datorrum och sen bli barnkammare. Små barn behöver inte så mycket plats. Och de har inte så mycket leksaker heller. Det kommer när de blir större sen :) Fick behålla frukosten idag med, kändes riktigt skönt. Får hoppas att jag slipper må illa något mer. Om jag inte mår illa något mer så förstår jag att jag är väldigt lyckligt lottad då det finns de som spyr flera gånger om dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0