En annan sorts illamående

3 dagar utan specifikt morgonillamående. Nu är det mindre illamående men stora delar av dagen istället. Jag är trött som en gnu. Inatt sov jag 9 timmar med bara ett litet uppvaknande då J gick till jobbet. Natten före det sov jag 10 timmar och sen två timmar på eftermiddagen.

På något konstigt vis vill jag att det ska komma ett morgonillamående som slutar med att jag ber till porslinsguden. Det blev lite som "God morgon mamma, jag är fortfarande kvar här". Brösten ömmar inte lika mycket heller, men det kanske är normalt att det ger sig lite grann efter ett tag? De var PMS-hårda fram tills för ett par dagar sen. Och lägger jag mig på mage så känns det fortfarande, men det gör inte ont som förut.

Oron blir inte bättre av att man läser på internet att risken för missfall är störst mellan v9-v11. Dock gjorde jag ju ett VUL där de konstaterade att jag var i v 5+5 och att allt såg bra ut. Min ålder hjälper också, är man runt 20 år gammal så är risken 10%.

Kan det inte bara gå tre veckor till jävligt fort så jag kan få andas ut lite?

Kommentarer
Postat av: Carola

Ofta avtar symtomen efter ett tag, det är inget att oroa sig för. Men det är klart att man oroar sig ändå. De brukar ju säga det, att om man gjort vul och allt då sett bra ut, då är risken för mf minimal.

Tråkigt att du mår illa... Jag vet som sagt hur det är. Till slut stoppade jag fingrarna i halsen för att spy upp lite galla, då försvann illamåendet för ca tre minuter iaf, bättre än inget alls, typ. Hoppas ditt illamående ger med sig helt och hållet!

Tänk på att tröttheten är ett tydligt graviditetssymtom det också...

2011-08-11 @ 21:30:15
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0